Oliver
    Hej! Jag blev nyfiken på handels (sthlm) antagningspoäng, gick därför till skolans hemida för att kolla, där står det att 19.17 var lägst antagna snittbetyg (https://www.hhs.se/en/Education/BSc/BE/antagning/antagningsstatistik/). Men jag kollade också upp antagningen till handels på uhr, där står det att lägsta antagning 2016 till samma program var 19.27 (https://statistik.uhr.se/). Vad gäller? Tack på förhand!
    • : De kanske lägger upp på hemsidan vad den lägsta reserven som kom in hade för betyg. I UHRs statistik redovisar man enbart det lägsta betyget som räckte efter urval 2, men folk kan ju tacka nej efter åt eller inte gå på upprop eller nått. Därav lägra poäng på sidan då de ringer in en reserve med ett lägre betyg.
    • Anna : Tack så mycket Hickmat för din kommentar!

    1 Svar

    Melina SYV på Framtidsskolan

    Hej Oliver!

    Ja det var verkligen märkligt! Jag ser också att det skiljer sig. Jag har tyvärr inget svar på din fråga. UHR statistik är den som jag och mina kollegor alltid utgår ifrån. Jag tycker du ska mejla till handelshögskolan ang din fråga. Förmodligen har dom en förklaring över varför statistiken från deras hemsida skiljer sig från UHRs.

    Du kan mejla skolan på: E-mail: [email protected]

    Vänliga hälsningar
    Melina, studie- och yrkesvägledare