Sayed
    Jag har haft examen bevis efter gymnasiet förra året, nu har jag kompletterat på komvux, prövas jag med Bi eller Bii gruppen när söker jag till högskolan??

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Med kompletteringar prövas du i BII gruppen.

    Men om du redan innan komplettering var behörig, prövas du i BI gruppen också (samtidigt i två grupper)- med det lägre meritvärde som du hade innan komplettering .