Martina
    Hej!
    Jag hade tänkt att söka en utbildning till våren och undrar om jag tillhör grupp B1 eller B2. Jag har behörighet sedan gymnasiet för att söka utbildningen men läste förra året Engelska 7 för meritpoängen.

    Betyder detta att jag tillhör B2 för att jag läste till ett betyg även om det inte krävdes för utbildningen eller tillhör jag båda?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej, du kommer att prövas i både BI, direktgruppen och i BII, kompletteringsgruppen.

    I BI, direktgruppen, kommer du att prövas utan eng 7 betyget; i BII, kompletteringsgruppen, kommer du att prövas med eng 7 betyget.

    Bästa hälsningar

    Milla syv

    Studie- och yrkesvägledare