Axel
    Hej!

    Jag fick för några veckor sen ett tips här på sidan om att "Multijournalist" kunde vara ett jobb för mig. Och efter att ha läst på en del så verkar det som mitt drömjobb faktiskt! Men jag är tveksam på vilka gymnasielinjer som skulle passa denna linjen. Vad tror du/ni? :)

    Tack! //Axel

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Axel,

    jag skuIIe i första hand föreslå ES, Estetik & Media>> på gymnasiet. men även andra program kan passa bra. Eftersom Multijournalist>> är både journalist, fotograf, webbdesigner och för övrigt "allt-i-allo", då är det bra att lära sig "vad som helst", dvs så mycket som möjligt inom alla branscher såsom foto, journalistik, språk, informationshantering & projektledning mm., då kan man i princip läsa på vilket som helst av (i första hand) högskoleförberedande gymnasieprogram, och bli bra förberedd inför det yrket som du önskar satsa på.

    Hoppas mitt svar bIir tiII hjäIp för dig!

    VänIiga häIsningar

    JuIia SYV