Jonas
    Hej! Jag tittar på att läsa en bachelor inom business administration på distans på halvfart. Har hittat två tänkbara men vet inget om dem. Dessa är business management på the open university och executive bachelor business administration på EU business school. Vilka fördelar respektive nackdelar finns för de båda? Något jag bör tänka på?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Jonas!

    jag råder dig att noga undersöka vad de menar med "distans". För att distans kan ofta innehålla obligatoriska träffar. Fråga om det är distans utan obligatoriska träffar och om inte, ta reda på hur ofta och var de obligatoriska träffar äger rum och sedan ta ställning till om du kan delta i de obligatoriska träffar eller inte.

    Vi har tyvärr annars ingen erfarenhet av just de utbildningar och kan inte säga mycket mer än att ge dig råd att ta reda på så mycket du kan och jämför de utbildningar med varandra vad det gäller innehåll och alla andra villkor.

    Det skulle vara roligt att testa läsa båda samtidigt - och då kan man verkligen jämföra dem!

    Om jag förstår det rätt, så är båda utbildningar på halvtid och tanken är att man jobbar heltid och läser utbildning på halvtid, men man kan i så fall också jobba halvtid och läsa två halvtidsutbildningar samtidigt, kanske? Nu säger jag inte att du bör göra det, men det är en tänkbar möjlighet för "någon", kanske?

    Jag råder dig att kontakta Studievägledare på högskolor/universitet där undervisning i Business administration bedrivs och fråga om de har någon erfarenhet av de skolorna som du vill söka till och även om de inte har den, fråga vilka råd de kan ge dig.

    Jag förstår att du vill ha ett annat typ av svar - där jag jämför de två utbildningarna och ger dig råd angående vilken av dem som passar dig bäst, men det kan jag tyvärr inte göra. Jag är ledsen för det, men hoppas att någonting i mitt svar blir ändå till hjälp för dig!

    Bästa hälsningar & lycka till!

    Milla SYV

    Studie- och yrkesvägledare