Linda
    Vilken kurs är bättre?

    Retorik A eller Våga tala-praktiska övningar. Båda på södertörns universitet

    2 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    När du skriver ”bättre” kurs - vad tänker du på? bättre för vad? Vad är ditt mål med studierna?

    • : Mitt mål är väll att få bättre retoriska grunder. tänker mer bättre för framtiden, cv:et och sådant
    • Mikael : Kan du inte läsa båda, kanske inte samtidigt utan en efter den andra ?
    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Linda; när man kikar på sh.se/p3/ext/content, ser man att Retorik A är fyra gånger större än Våga-tala kursen.
    - 30 hp betyder att omfattning på kursen är en termin på heltid eller två terminer på halvtid.

    är en liten kurs; 7.5 hp är fyra ggr mindre än 30 hp. Den kursen går på halvtid under en halvtermin.
    ******
    Så, om man vill lära sig mer, så borde man göra det på kursen som är 4 ggr större (jämfört med kursen som är 4 ggr mindre). På så sätt är Retorik A en "bättre" kurs, kan man tycka.