Vilma
    Hej jag ska börja gymnasiet nästa år, och jag undrar vilken linje som är bäst för att kunna få ett jobb inom media, är samhäll media bra för att kunna få ett jobb inom media i framtiden?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Det finns många olika yrken inom media, t.ex >>yrke/mediasaljare ... Och man kan få jobb inom media i princip efter vilket gymnasieprogram som helst, lite beroende på vilket jobb man vill ha och om man vill läsa vidare efter gymnasiet eller önskar få jobb direkt efter gymnasiet.

    Var god gå in på www.framtid.se där det finns ca 2000 yrkespresentationer, välj några yrken som du är mest intresserad av och hör sedan av dig igen.