Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Maja,
    Idrott och hälsa 1 ingår som obligatorisk kurs i alla nationella svenska gymnasieprogram, vill du läsa mer idrott - så brukar det gå att välja ännu en idrottskurs - t.ex Idrott 2 inom Individ.val (oavsett vilket program du går på gymnasiet).
    Ang. 267, 5 i merit - det är de betygen som du kommer att ha i ditt slutbetyg från grundskolan som kommer ligga till grund för antagning till gymnasiet, och ingen kan veta exakt hur höga betyg du får i slutet på maj 2020 - för det ligger i framtiden. De flesta elever brukar höja med ca 5 eller 10 poäng från höstterminen i årskurs 9 till vårterminen - till slutbetyget, alltså.
    ********************
    Kika på alla de olika gymnasieprogrammen - gymnasieguiden.se/gymnasieprogram
    Högskoleförberedande finns 6 st nationella program + IB, det internationella programmet.
    Eftersom du gillar tyska, så vill du kanske gå ett program där du garanterat får läsa tyska och det är i så fall i första hand Humanistiska (HU) och Samhällsvet.prog (SA).

    Liselotte