Frida
    Hej, jag tycker om skolans alla ämnen och lite till. Jag skulle vilja kombinera mina favorit ämnen/hobbies med mitt gymnasium. Mina favoritämnen är: matte, teknik, NO, Historia, religion, svenska, bild, slöjd. Jag är väldigt kreativ och skulle vilja ha chansen att uttrycka mig i bild och text inom gymnasielinjen. Finns det någon linje som uppfyller mina intressen?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Bra att du har många intressen och gillar alla de olika ämnena!

    Det finns några få skolor som erbjuder Särskilda varianter på naturvetenskapsprogrammet och samhällsvetenskapsprogrammet / kombination med t.exBild.
    Vilka orter kan du läsa på? Då kan du få tips på skolorna.

    Gör test på http://www.gymnasieguiden.se/testet
    Återkom med svaret vad testresultatet blev plus var i landet du kan gå i skola.
    Med vänlig hälsning, Mikael syv
    Exempel : den här skolan http://www.gymnasieguiden.se/gymnasium/europaskolan-strangnas erbjuder naturvetenskap och samhällsvetenskap med estetisk fördjupning.
    • : Tack för tipset!
    • Milla : Det är tyvärr bara några få skolor som erbjuder särskilda varianter med estetiska fördjupningar. Vilken ort bor du på? Kan du flytta för att gå på gymnasiet? Du hittar alla gymnasieskolor med alla deras utbildningar på www.gymnasieguiden.se