William
    Jo hej, jag går just nu på Teknik linjen, men jag känner att jag VERKLIGEN inte klarar matten. Jag gillar datorer som du kanske skulle kunna gissa, men det verkar kul att kunna animera (3D eller 2D). Jag klarar mig fint i alla ämnen som inte är matte. Men har du några tips på vilken linje jag ska gå?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej William!

    Jag råder dig titta närmare på EE, inriktning Dator- och kommunikationsteknik .

    Du kan redan nu fråga på andra skolor och även på din egen skola, om det erbjuds EE på din skola - om du kan byta. Chansen att få byta mitt i läsåret är inte så stor. Ofta är det lättare att byta mellan årskurserna, när du kan ta med dig dina betyg från åk1.

    Du har rätt att söka om - till åk1 igen och gå om första året på ett nytt program.

    Hör av dig igen om du har fler frågor. Lycka till!

    ANNA