Johanna
    Hej jaag har tänkt på att gå i TE media eller design men vet inte riktigt vilken, vill liksom inte gå i klasser fullt av killar :/

    är det verkligen jätte många killar i TE linjerna?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Det är svårt att förutspå hur många killar och tjejer det blir på olika utbildningar.

    På Teknikprogrammet läser man inriktning från åk2. Under åk1 läser alla samma kurser på Teknik.

    Jag tycker inte du bör tänka på hur många killar & tjejer det kan bli, utan det är mycket viktigare med innehåll i utbildningen - vad du vill lära dig på gymnasiet.

    Hälsningar

    Mikael SYV