Rebecka
    Hej! När jag gick ur gymnasiet för två år sen så fick jag icke godkänt i matte 1A. Nu till hösten tänkte jag plugga upp just matten. Jag har ingen aning om vad jag vill bli eller plugga, men jag vill få godkänt i just matte. Då är min fråga vilken matte jag ska välja. Vilken matte som är bäst att bara ha??

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Rebecka,

    Matematik 1a är det en kurs som är "minst matte" för att kunna få ut sitt examensbevis. Därför råder jag dig att läsa matematik 1a. Och sedan kan du läsa - om du vill - matematik 2a. Sedan kan du läsa matematik 3b... om du orkar och vill och känner att du behöver läsa mer matte.

    Vänligen
    Julia syv

    P.S: innehåll i kurser inom matematik kan man se på www.matteboken.se