Sofia
    Hej!
    Jag ska börja på IB Programmet utomlands och undrar om vilken matte jag bör ta. Går för tillfället nu på samhällsprogrammet och har matte 1b.
    Min fråga är:
    - Ifall jag vill plugga i universitetet inom området samhäll eller politik vilket matte bör jag ha då?
    Vet att i IB så finna det Math Studies och sen Mathematics SL eller HL.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Sofia,

    om du vill läsa så lite matte som möjligt, och med tanke på att du sedan, på universitetet vill läsa inom området Samhäll eller Politik, så borde det räcka med att läsa Mathematics SL.
    HL (high level) brukar man läsa om man siktar på universitetsutbildnigar inom naturvetenskap eller medicin.

    Men samråd också med personal på IB-utbildningen.

    Vänligen
    ANNA