Kajsa
    Hej! Jag vill gå estet och media i Stockholm men jag vet inte vilken skola jag vill gå, jag har tittat mycket på NTI och cybergymnasiet men många säger si och så om skolorna och att den är bättre och den är sämre osv. Jag har nu ingen aning om vilken jag ska välja, hade tänkt gå på öppet hus snart men har inte hunnit ännu. Vilken skulle ni rekommendera, är det sånt som man måste undersöka själv? Tack på förhand.

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Jag kan tipsa om följande skolor:

    Snitz

    St:Eriks

    Kungstens gymnasiet

    Kulturama

    Hermods

    Grillska

    Globala gymnasiet

    Fryshusets gymnasium

    Cybergymnasiet

    Och det är bra gå på öppna hus på flera skolor och även boka "skugga en elev" dag.

    Men om jag inte alls visste vilken skola är bättre för mig, skulle jag söka till alla - men i första hand till den, som ligger närmast till min bostad (man vinner på 3 år massor med tid på att slippa pendla långt).

    Hälsningar

    Mikael SYV

    • : Tack, ska kolla på dem. :) vissa har inriktningar som jag vill gå och vissa inte så vi får se :)
    • Milla : De "blåa ord" i våra är svar är klickbara länkar, men det har du säkert redan listat ut! :) Lycka till med ditt gymnasieval!