Therese
    Jag ska läsa genom moa lärcentrum distans med bas i motala.
    Vilken ort ska jag välja när jag fyller i vilken skola på csn?
    Väljer jag motala så finns inte moa med i listan. Jag har valt norrköping för där finns moa med..är det rätt eller fel?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Therese!

    Med största sannolikhet bör du uppge som "skola" - Komvux i den kommunen där du är folkbokförd. T.ex. om du är skriven/folkbokförd i Motala, som väljer du i ansökan till CNS att din skola är "Komvux i Motala". Detta pga ansökan görs oftast till sin egen komvux i sin kommun, som i sin tur köper utbildningsplats åt dig i detta fallet på MoA.

    Det går att ändra i efterhand om det blir fel. Det är ingen katastrof. Det viktigaste är att ansökan till CSN kommer inom 4 veckor efter det att du har påbörjat dina studier.

    Du kan också ringa till CSN, uppge ditt personnummer och förklara situationen och få svar från CSN direkt. Nummret är 0771-276 000.

    Bästa hälsningar och lycka till med dina studier!

    Milla SYV

    Studie- och yrkesvägledare