• Anna : I vilken del av Sverige söker du till gymnasiet? Det är inte samma val- och omvalperioder i olika delar av Sverige.
    • : hej i stockholm
    • Anna : Kontaktuppgifter till Antagningskansliet i Stor-Stockholm finns på http://antagningskanslier.se/kansli/gymnasieantagningen-stockholms-lan/ - och det är säkrast att få svar från ditt antagningskansli. Det är de som öppnar och stänger möjlighet att göra eller ändra i gymnasieansökan.
    • Anna : En bra regel är att försöka EJ vänta till sista minuten. Ponera att det blir öppet till midnatt... men att du pga ngt. tekniskt fel ej kommer kunna logga in sent på kvällen när det ej finns möjlighet att kontakta varken sig personal på antagningskansliet eller SYV på din skola. Gör ansökan eller ändring i din ansökan så fort du kan, om du måste göra det. Det är annars alltid bra att vara ute i god tid. Dock kan man också ha tur och kunna "hinna" i sista sekunden, men varför ta den risken? :)
    Läs alla kommentarer

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Irma, det finns ett antal Olika antagningskanslier - som alla presenteras på http://antagningskanslier.se. Eftersom det är Antagningskanslierna som administrerar gymnasieansökan så är det bäst att få svar ang. tidpunkt då de stänger - direkt från dem. Tekniska fel kan också förekomma. Vi på Fråga SYV kan inte påverka när det går att göra ändringar i gymnasieansökan.
    Ang. tidpunkt då ansökan stänger så kan det vara Olika tider på dagen... ex. i Västra götaland brukar ansökan stänga kl.16.00 men i många andra delar - vid midnatt.
    Vi på Fråga SYV kan inte ta ansvar för när ansökan stänger och om det blir möjligt att lägga in sitt val.
    Vi måste hänvisa till personal på "respektive antagningskansli", dvs just det kansli - som ansvarar för gymnasieval i just din del av Sverige.