Roland
    Hej jag har läst på både gymnasiet och komvux. Under tiden på gymnasiet så läste till ungefär 1800poäng i el och data linje. Men därefter började jag plugga på komvux och då bytte jag linjen till Samhällevetrnskap och läste några nya kurser med målet att ersätta de gamla kurserna jag läste i gymnasiet för att kunna höja snittbetyget.

    Sammanfattningsvis har läst 800 poäng i gymnasiet. Men resten läste jag i komvux vilket motsvarar 1600 poäng.

    Hör jag till Urval grupp I
    Eller Urval grupp II

    Tack i förhand

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hejsan,
    om du i ditt examensbevis från komvux har 1600 p. kurser lästa på komvux och 800 p.kurser lästa på gymnasiet - bör du prövas i BI, direktgruppen, när du söker till högskoleutbildningar i Sverige.

    Vänligen
    ANNA