Alexandra

    Hej! Jag är intresserad av marknadsföring, men tycker det är svårt att hitta en utbildning på universitetsnivå som inte är kortare kurser som riktar sig till just marknadsföring. Jag skulle tycka det vore kul att exempelvis jobba som marknadsföringsansvarig för ett företag och få vara med och skapa och utveckla. Vad för utbildning är då bäst för mig att läsarna? Kan även tillägga att jag är mest intresserad av att studera i Göteborg/Uppsala.

    • Julia : Är det endast högskola/universitet som är av intresse för dig? För att annars finns det många utbildningar inom andra skolformer, t.ex inom Yrkeshögskola: www.yhguiden.se

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Alexandra,

    det finns utbildningar inom olika skolformer, inte endast på högskolor och universitet; se ex. en lista yhguiden.se/resultat?Education.text=marknadsföring/distans - yrkeshögskoleutbildningar på distans som har beviljade framtida starter;
    Kika gärna även på yh som inte är på distans, ex. i Gbg sälj-marknadshogskolan/internationell-saljare-marknadsforare-gbg & utbildning/yrgo-hogre-yrkesutbildning-goteborg/art-director-copywriter
    men i slutet av jan 2020 eller början på febr kommer nya yh beviljas och dyka upp under febr på www.yhguiden.se

    Yrkeshögskoleutbildnigar är oftast kortare, mer praktiskt-inriktade med stor hänsyn till den aktuella arbetsmarknaden och innehåller mycket praktik.