Alice
    Hej!
    Jag skulle vilja jobba med kriminellas beteende och brott och liknande men vet inte riktigt vilken utbildning som krävs. Jag vill dock inte jobba med utredningen av brott som t.ex. en kriminolog gör, utan mer åt det psykologiska hållet.
    Jag har hört talas om begreppet ”kriminalpsykologi”, vilket verkar väldigt intressant, men jag vet inte om det finns som ett yrke eller bara något man studerar.
    Om detta yrke finns, vars studerar man det och vilken utbildning krävs?
    (Jag har en gymnasial utbildning i sam-beteende.)

    Tack på förhand!