Alexandra

    Hej Vad för typ av utbildningar krävs för att jobba på astra zeneca? Då tänker jag främst på de som utvecklar läkemedlarna men också de ingenjörerna som arbetar där? Kanske någon utbildning från KTH kanske?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Alexandra,

    du får gärna kika på några yrken på framtid.se, börja kanske med Civiling.i kemiteknik och Läkemedelskemist och på AstraZenecas hemsida och även ställa din fråga direkt till deras personalavdelning också; vad jag tror om utbildningar som kan ge jobb på AstraZeneca eller på liknande företag är bl.a: Civilingenjör i kemi eller Kandidat i kemi + master i kemi; Apotekare och Läkare.
    Du kan också börja läsa kemi på högskolenivå, kanske en fristående kurs i kemi, till att börja med - så får du se sen vart det bär. Du får också gärna samråda med studievägledare på de institutioner på de svenska lärosätena: högskolor och universitet, som erbjuder utbildningar i kemi.
    Vänligen
    Julia syv