R
    Jag är intresserad av media, kommunikation, journalistik, film, psykologi och genusvetenskap. Finns det något yrke som på något sett kombinerar mina intressen? Eller en utbildning?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej R,
    du får jätte-gärna kika på många olika yrken - på www.framtid.se finns det över 2.000 yrkespresentationer.

    Utbildningar som på olika sätt kombinerar alla eller några av dina intressen finns inom olika skolformer:
    www.folkhogskola.nu - folkhögsoleutbildnigar
    www.yhguiden.se - yrkeshögskoleutbildningar
    www.studera.nu - högskolor-universitet
    KKU >> - en relativt ny studieform; kika gärna på den också.

    Förslag på yrkeshögskoleutbildningar som kan ev. vara av intresse för dig:

    Digital kommunikatör - utbildning i Sthm
    Nackademin/digital-kommunikator-i-sociala-medier-nackademin-stockholm

    Digital kommunikatör - utb. på distans
    Nackademin/digital-kommunikator-i-sociala-medier-nackademin-stockholm-distans

    Teater-, event & scentekniker i Sthm
    Frans-schartaus-handelsinstitut/teater-event-scentekniker-frans-stockholm

    Ljud- och musikproducent i Varberg
    utbildning/teknikhogskolan/ljud-och-musikproducent

    TV-produktionsspecialist
    Utbildning/gtv-gamleby/tv-produktionsspecialist

    Livesändningsspecialist
    Utbildning/xenter-botkyrka/livesandningsspecialist

    Manager i besöksnäringen
    Östsvenska-yrkeshogskolan/hotel-management-ostsvenska-soderkoping

    Spelanimatör
    The-game-assembly/spelanimator-the-game-assembly-malmo