Rema

    Hej! Jag tänker ocj påbörja läsa något inom Ekonomi branchen Men jag vet inte vilket som passar mig bättre Om det är Bygg- och fastighetsekonomprogrammet, Ekonomprogrammet,Internationella marknadsföringsprogrammet eller Affärssystemprogrammet?? Jag tror jag passar bättre och ge mitt bästa om jag jobbar inom banken och på samms tid tycker ol infromationsystem och fastighets områden , då min pappa har ett företag utomlands och jag kommer och ha ett bra position där så vilket är det med högsta lön , även om jag söker ett jobb här i Sverige , också jag gillar praktiken mer än teori i mins studie förmual

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Rema,

    i Sverige är Ekonomiyrken icke-reglerade; arbetsgivare får anställa vem de vill. Och olika arbetsgivare kan tänka olika. Hur det är i andra länder, rekommenderar jag att kolla med respektive land.
    Hälsnignar
    Mikael