Nara

    Hej, jag går i årskurs 3 på samhällslinjen och undrar vilka betyg man kan få i Humanistisk och samhällsvetenskaplig specialisering, entreprenörskap och gymnasiearbetet? Jag vet att man bara kan få max E på gymnasiearbetet, gäller detta för humanistisk och samhällsvetenskaplig specialisering och entreprenörskap med?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Nej, det är endast GA, gymn.arbete som har betygsskalan E och F.
    Andra gymnasiala kurser har skalan: E till A.

    Studie- och yrkesvägledare
    • Julia : ja, det stämmer. GA är ett undantag: en enda kurs som på gymnasienivå har så liten skala, bestående av bara 2 betyg. Alla andra kurser betygsätts från F till A, alltså en liten rättning... av Millas svar. Av de "godkända betygen" är det E till A, men F är också ett betyg; så skalan sträcker sig från F till A. :)