Gabrielė
    Hej.. igen jag hade frågat förut om vilket program jag ska gå på för att bli hemkunskaps lärare. Fick jätte bra svar.jag har valt hemkunskap och engelska men har fortfarande tankar för det tredje ämne. nu är jag bara fast på vilket gymnasium jag ska gå på. jag säger direkt att matematik och NO är inte mina favorit grej eller bästa sak jag är på.jag är en aktiv tjej med mycket fantasi, älskar bild idrott,musik, svenska SO,HEMKUNSKAP.som sagt, allt förutom matematik, NO och teknik.jag vill inte gå på ett gymnasium med mycket av de saker jag tycker ej om. Jag vet att det är mycket jag frågar men kan ni hjälpa mig?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hejsan,

    ska du börja på gymnasiet hösten 2017 eller nu till hösten? och var i landet bor du?

    Kommer du att få godkända betyg i alla ämnen från vårterminen i åk9?

    Svara på mina frågor (ovan) och jag kan ge dig svar på din fråga!

    Vänligen

    Julia syv

    Du har ännu mycket gott om tid - nästan ett helt år, innan du måste bestämma dig angående gymnasiet.

    I Göteborg finns det ca 50 olika gymnasieskolor>> vilket inte gör saken lättare... mycket att välja mellan! :)

    Om du vill läsa så lite matte som möjligt, kan du välja ett yrkesprogram där man läser minst matte. Av de högskoleförberedande programmen läser man minst matte på Estetiska och Humanistiska programmen.

    Estetiska programmet finns idag på 12 gymnasieskolor i Gbg>> och Humanistiska - på 2 gymnasieskolor>>

    Kitas gymnasium>> erbjuder både inriktning Kultur och Språk på HU.

    Du kanske vill göra Test>> och låta dator "bestämma" :)!? :)

    • : hej jag ska börja 9an i höst och jag bor i göteborg och tils nu har jag godkännda betyg och jag kommer ha det tills jag slutar högstadiet.
    • Julia : Jag kommer nu att utöka mitt svar till dig.