Ugne

    Hej! Jag vill bli byggnads arkitekt och jag har länge tänkt att man ska gå natur på gymnasiet för att bli arkitekt men nu har jag börjat fundera på ifall jag borde välja teknik istället. Vilken av de två linjerna ska jag välja eller finns det en annan linje som är bättre för den som vill bli arkitekt ?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Ugne,

    jag rekommenderar i första hand TE . inriktning samhällsbyggande- och miljö>>>.

    I den inriktningen ingår det följande inriktningskurser:
    därför passar den som bäst för framtida karriär som Byggnadsarkitekt>>. Vilka andra kurser man läser på Teknikprogrammet kan du se i Programplanen för teknikprogrammet>>.

    Och vilka gymnasieskolor i Sverige som erbjuder Teknikprogrammet, inriktnig Samhällsbyggande och miljö kan du se på www.gymnasieguiden.se

    Hälsningar

    Mikael SYV