Jacob
    Jag går restaurang och livsmedel och kommer att ha Engelska 6 och ska välja till extra svenska som utökad kurs för att få behörighet till högskolan. Men vad är bäst att välja som individuellt val ifall jag vill ha så enkelt att komma in på så många högskolor som möjligt? Borde jag välja t.ex matte eller kan jag välja något mer intresseinriktat som Dator- och kommunikationsteknik utan att det spelar större roll? Har väldigt lätt för skolan men undrar bara vad som ger bäst behörighet.

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    hej Jacob,

    Matte ger "bättre behörighet".. :)  då matte krävs tiII ett stort antaI högskoIeutbiIdningar.

    Dator- och kommunikationsteknik är bra att Kunna, men, förmeIIt sett, krävs data-kurser säIIan. De krävs kanske tiII några YrkeshögskoIeutbiIdningar inom Data/It... men utveckIingen i databranschen går fram så fort, att kurser bIir gamIa nästan innan man har hunnit Iäsa färdigt.. :) därför röstar jag på mer matte - Iäs matte 2b och även 3b, om du kan.

    VänIigen

    JuIia SYV