Hej Zebastian,
    det kan man tyvärr inte veta på förhand. Mtv/betygspoäng uppstår i konkurrensen och blir känt i efterhand, när antagningsomgång redan är avslutad.
    Det man, som elev, bör göra är att försöka få så höga betyg man kan i Slutbetyget från gymnasiet + att söka flera /många/ olika alternativ till gymnasiet.
    Vänligen
    ANNA