Sheila

    Hej! Jag undrar vilket program på universitetet som leder till jobb inom ambassaden senare efter examen? Och även vad man kan jobba som på en ambassad då jag tycker att det verkligen verkar vara intressant. Mvh Sheila

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Sheila,
    det finns många olika jobb på en Ambassad: från städare, kock, vaktmästare, trädgårdsskötare - till ambassadör. Kika gärna även på följande yrkespresentationer: diplomat och konsulatassistent.