Josefin
    Hej!
    Jag funderar på att bli gymnasielärare i tyska och svenska. -Så ett problem avklarat. Då återstår bara ett problem: var ska man studera?

    Jag har sökt runt lite och hittat följande universitet: Uppsala, Göteborg, Lund, Umeå, Stockholm och Linnéuniversitetet.

    Det verkar enklast att studera utomlands om man väljer något av de fyra förstnämnda universiten. Stämmer det?

    Så här är mina frågor: vet ni vilket av dessa universitet som har bäst språkstudier? Finns det några tydliga skillnader mellan de olika universiteten? Finns det några klara skillnader mellan de olika städerna?

    Tack på förhand!
    Josefin

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    När jag läste din fråga var min första tanke på Boende under studietiden ... Ibland tror sökande till universitetet att studieplats kommer tillsammans med en plats på ett studentboende men tyvärr så är det inte så!;)

    även om man läser en del av sin utbildning utomlands, läser man ändå några terminer i Sverige och en viktig fråga blir: var ska man bo?

    jag skulle därför i första hand söka till den eller de städer där jag redan bor eller där jag vet att jag kan hitta bostad.

    Studie- och yrkesvägledare