Rabiha
    Hej! Jag är väldigt passionerad när det kommer till hudvård och hårvård och har under ett tag funderat på om jag kan göra egna artiklar. Jag antar att man bör ha rätt form av utbildning för att göra det och undrar därför vilka yrken jag kan utbilda mig till för att göra det i framtiden?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej,
    när du skriver "göra egna artiklar" menar du att producera eller sälja nya kammar, föner eller kemiska produkter, som hårfärg, hudpeeling, hudkrämer? Det du skriver i din fråga har jag lite svårt att tolka... för att jag vet inte om det är Kemist du vill bli eller designa förpackningar eller uppfinna nya sorters saxar, föner mm.?

    Du får jättegärna kika på många olika yrkespresentationer:

    Uppfinnare >>
    Entreprenör/egenföretagare >>
    Stylist >>
    Image konsult >>
    Make-up artist/Sminkör >>
    Medicinsk Make-up Artist >>
    Hudterapeut >>
    Kosmetolog >>
    Branding expert >>
    Grafisk formgivare >>
    Förpackningsgrafiker >>
    Laboratorieingenjor-inom-kemiomradet >>