Zoey
    Hej!
    Min fråga är att om man kan byta till sitt andrahandsval, för när den preliminära antagningsbeskedet kom så kom jag inte in på mitt förstahandsval utan mitt andra handsval. Men när den slutliga antagningsbeskedet kom så kom jag in på mitt förstahandsval och det står att jag är ej reserv på mitt andrahandsval. Men jag vill hellre gå på mitt andrahandsval, jag vill gärna veta hur jag ska gå till väga.

    Mvh
    Zoey

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Zoey,

    om det handlar om antagning till högskola/universitet i Sverige, så är det bäst att ringa till Antagning.se som har tel.tid på vardagar kl.9 till 16.00 -

    Du uppger då ditt personnummer och en handläggare kan se hur din ansökan ser ut. Du uppger dina önskemål och får svar om det är möjligt att ändra din ansökan så som du önskar.

    Lycka till! ;)

    ANNA