SYV-besökare SYV

    En mycket intressant fråga! Har inte fått den förut. Kan faktiskt inte svara på det. Tror det beror på det exakta innehållet i den arbetsmarknadsutbildningen: om det ingår gymnasiala kurser med tillhörande betyg, eller om det är endast den praktiska träningen med tillhörande teoretiska inlägg om t.ex livsmedelshygien...? Så, fråga gärna på AF vad som ingår i just den arbetsmarknadsutbildningen som de köper just för dig. Kan tänka mig att det kan mycket väl vara olika innehåll i Arbetsmarknadsutbildningar i olika delar av Sverige och att det ändras även "över tid", alltså som det var förut, så kanske det är annorlunda nu och kan bli ännu mer annorlunda i framtiden.
    Allmänt gäller: Arbetsmarknadsutbildningar är tänkta att snabbt ge de Praktiska kunskaperna och färdigheterna för att kunna få jobb inom just det yrket. Jag tror därför ganska lite på möjlighet att ta in den utbildningen som en del av yrkesexamen från komvux.
    Mvh
    Studie- och yrkesvägledare