Fredrik
    Hej, jag undrar vad för yrkeshögskoleutbildningar inom logistik som finns i Göteborg?
    Eller på pendlingsavstånd från Göteborg?
    Tack!
    Fredde :)

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Fredrik,

    jag ser att du är 16 år och antar att du inte kommer att söka till en yrkeshögskoleutbildning nu, direkt.

    Det är bra att veta att utbud av yrkeshögskoleutbildnignar ändras ganska mycket från en termin - till nästa. Detta pga yh "följer" arbetsmarknaden, det vill säga en yrkeshögskoleutbildning får lov att starta endast om chanser att få jobb efter utbildningen är goda.

    Med det sagt, svarar jag nu på vilka yh som i dagens läge finns att söka till + de som redan är inplanerade starter, även om ansökningsperiod ännu har har börjat:

    >>Internationell-handelslogistiker-green-management

    och

    Vänliga hälsningar
    ANNA
    P.S: hela utbudet av yrkeshögskoleutbildningar finns på www.yhguiden.se
    OBS! viktigt att tänka på att Sista ansökningsdag kan variera, dvs även om två yh startar samtidigt - kan sista ansökningsdag för dem ligga ganska så olika /ex. 30 mars respektive 1 juni/.  Många yh har sista ansökningsdag 15 april eller 15 maj om yh startar på hösten /aug-sept/, men inte alla.