Milad
    Hej,
    Jag har nu ett tag funderat på att plugga till samhällsvetenskap med inriktningen psykologi i Australien.
    Men jag har ingen aning inom vilka områden jag kan jobba i efteråt? vilka yrken finns det?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Milad,

    kika gärna på följande yrken:

    Forskare>>

    Samhällsvetare>>

    Psykologisk coach>>

    Studiecoach>>

    Samhällsgeograf>>

    Högskolelärare>>

    Utredare>>.

    www.framtid.se finns det annars ca 2 tusen yrken beskrivna. Du går gärna kika runt på sajten där och jag hoppas du hittar några spännande yrken som du blir intresserad av!

    Bästa hälsningar

    ANNA

    • : Hej Anna, tack för snabbt svar.
    • : undrar bara om man måste plugga extra sedan för att kunna jobba i dessa yrken? eller kan jag jobba där redan efter att jag har pluggat de första 3 åren?
    • Anna : Det är arbetsgivare som bestämmer. De som söker jobbet konkurrerar om en tjänst och arbetsgivare väljer den som arbetsgivare tycker passar bäst. Och det är omöjligt att veta vad varje enskild arbetsgivare är "ute efter".