Emilie
    Hej! Jag undrar; vad för yrkesalternativ ger distans programmet människor kultur och religions programmet på högskolan i Gävle? Hur ser arbetsmarknaden ut efter utbildning? Praktik?

    Tack på förhand!

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Emilie,

    är det >>>den här utbildningen som du menar i din fråga?

    I så fall är tanken att man får en allmän kompetens att arbeta med människor i både sociala och människovårdande sammanhang och en speciell kompetens att arbeta med kulturmötesfrågor, se ex. yrkespresentationerna: KAA-ansvarig>>, Samhällsvägledare>>, Utbildningsadministratör>>, Biblioteksassistent>>, Studiehandledare>>, Studiecoach>>, Lärarassistent>>, Kulturkommunikatör>>, Arbetsförmedlare >>, Beslutsfattare på Migrationsverket >> och Integrationspedagog >>.
    Jag kan tänka mig att man också kan få jobb som "medarbetare" inom diverse olika projekt som har som mål att ordna motivationsaktiviteter för ungdomar eller personer som står lägre bort från arbetsmarknaden.

    Bästa hälsningar

    ANNA