julia
    Hej,

    Jag skulle behöva förslag på yrken som är liknande fastighetsmäklare, men som har en bättre arbetsmarknad, alltså att det är ganska lätt att få jobb efter utbildningen.

    Lite info om mig:
    Händig, jag är duktig på att snickra
    Gillar inredning, färg och form
    Gillar försäljning
    Duktig på matte

    Finns det något yrke som kan passa mig? :)

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Julia,

    jag föreslår att du kikar närmare på de här yrken:

    Fastighetsutvecklare>>

    Fastighetsförvaltare>>

    Uthyrare>>

    Platsagent>>

    Säljare>>

    Inredningsarkitekt>>

    Och på följande yrkeshögskoleutbildningar- YH Fastighetsingenjör>>

    YH Fastighetstekniker>>

    Yrkeshögskoleutbildningar får lov att starta endast om arbetsmarknaden bedöms vara mycket god, därför är det mycket stor chans att få jobb efter en YH. Hela utbudet av YH finns på www.yhguiden.se

    Kika på länkarna som jag skickar nu och återkom sen om du vill ha fler tips eller om nya frågor dyker upp!

    Bästa hälsningar

    MikaeI SYV