Jenny
    Hej,
    jag vill läsa på distans; har hört att yrkeshögskola är bra; att man får jobb direkt; dessutom är inte utbildningar på yrkeshögskola allt för långa heller. stämmer det? Kan ni rekommendera några bra yrkeshögskoleutbildningar på distans?
    Tack
    Jenny

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hej Jenny,
    det stämmer alldeles utmärkt - allt du skriver om; det finns yh-utb på distans >>; OBS! man får kika noga på exakt vad som menas med "distans" för att det är ju ofta vissa obligatoriska träffar ändå.
    YH-utbildningar är ofta kortare än högskoleutbildningar.
    YH-utbildningar uppvisar mycket bra resultat vad gäller att ge jobb! Över 90% av f d yh-studenter är i jobb i princip direkt efter avslutad yh-utbildning.

    Kika gärna på alla de yh-utbildningar som är på distans; hela utbudet av yh utbildningar (bundna, dvs på plats, lärarledd undervisning) + de på distans finns på www.yhguiden.se

    Hälsningar

    D: