Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Sajad!

    De yrkeshögskoleutbildningar i Borås känner du redan till. I Borås finns det också en högskoleutbildning (Butikschefsutbildning med inriktning mot textil och mode, 180 högskolepoäng, 3 år på heltid) som kanske är av intresse för dig, se här>>

    I Göteborg finns det en yrkeshögskoleutbildning till Direktris>> och en annan yrkeshögskoleutbildning till Modist>> och på Högskolan för Design och Konsthantverk (HDK) i Göteborg finns det en bred designutbildning med möjlighet att inrikta studierna inom olika områden.

    I Helsingborg finns det en yh Mobil handel>> och i Malmö - en yh Onlinemarknadsförare>> (det är inte inom Mode och textil... men inom handel kan man specialisera sig på att marknadsföra olika sortens produkter... se själv om de utbildningar är eventuellt av intresse för dig att kika på).

    På Malmö högskola finns det följande utbildningar som kanske kan bli av intresse för dig: Grafisk design>> och  Produktdesign>>

    samt Visuell kommunikation>>

    och ett antal kurser som t.ex Character design>>

    ****************

    Konst- och kulturutbildningar (KKU):
    Textil>> i Steneby

    Konst & designskola>> i Lund

    Mönsterkonstruktion/direktris>> och Produktutvecklare/design>> i Malmö

    och Österlens skola för konst&design>> i Simrishamn.

    ****************

    Angående utbildningar i Köpenhamn, kan vi hjäpa dig endast genom att skicka nägra länkar där du kan söka information på egen hand (då vi saknar experter på utbildningar utomlands):

    Kontakta Studievägledning i Danmark>>

    Statligt erkända Universitet & högskolor i Danmark>>

    Gude Studier i Danmark>>

    Danmarks Ambassad, hemsida>> du kan kontakta dem med din fråga och förhoppningsvis kan de hänvisa dig till rätt person, här är kontaktuppgifter: Tfn: 08-406 75 00, E-post: [email protected]

    Med förhoppning om att någonting i mitt svar blir till hjälp för dig - Lycka till!

    Julia Syv