Anders

    Hej, Om man gick en naturvetenskaplig gymnasielinje men efter gymnasiet insåg att man inte ville plugga vidare på universitet men ville ha ett praktiskt yrke kan man gå en yrkesutbildning på Komvux?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Det beror på om komvux i just den kommunen har tillräckligt med resurser. Sökande utan gymnasial utbildning prioriteras; sedan kan det även finnas möjlighet att ta in från de lägre prioriterade målgrupper. Det är alltså olika från en antagningsomgång till nästa. Man ska söka , hålla tummarna och hoppas på tur!

    Studie- och yrkesvägledare