Alice
    Hej!
    Jag har läst på sacos och ett flertal andra sidor att man kan läsa till bibliotekarie i Lund. När jag gick in på deras sida hittade jag dock bara en master utbildning, finns det i Lund på kandidatnivå? Om inte, vad tror ni annars är ett bra alternativ?

    Jag har även hört att Lund bara tar in på intagningsprov till bibliotekarieutbildningen. Hur fungerar det?

    Tacksam för svar,
    Alice

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Alice!

    I Lund hittade jag en kurs á 15 poäng (halvtidsstudier under en termin) och du kan läsa om den på Lunds universitets hemsida (distans på halvtid) och det är en mycket bra idé att kontakta Studievägledare på Lunds universitet.

    Se på högskolornas gemensam hemsida var utbildning till Bibliotekarie finns - bl a i Borås och i Umeå.

    Det är väldigt bra om du kan kontakta Studievägledare i Lund, Borås och Umeå - på de institutioner där den aktuella utbildningen finns, då får du alla svar på dina frågor från dem, som dagligen jobbar med just de utbildningar.

    Lycka till!

    ANNA