Elsa
    Hej!

    Som jag har förstått det går det att bygga en egen kandidatexamen om man läser 90 hp i huvudämnet, t.ex. reklam & pr 1, reklam & pr 2 och reklam & pr 3 (kandidatkurs). För att sedan välja valfria kurser motsvarande 90 hp.

    Finns det fortfarande möjlighet till en utlandstermin? Om man bygger egen kandidat.

    Tack på förhand!

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Elsa,

    det är varje lärosäte (högskola och universitet) som själva får bestämma innehåll i kandidatexamina... de gemensamma ramar är, precis som du skriver, totalt 180 hp och av dem 90 hp i Huvudämnet och så ska man ha med godkänt resultat läst kandidatkurs... men sedan är det upp till varje lärosäte att bestämma hur det, för övrigt, får se ut.
    Studier i utlandet är det också upp till varje högskola/universitet att "godkänna" eller inte. Du måste därför prata med studievägledare just på den insitututionen där du vill ta ut din kandidatexamen.

    Lycka till!

    ANNA