Hej, Raina!

    Du får söka många olika alternativ men om du kommer in på ditt första - försvinner alla de andra alternativen.

    Om du ej kommer in på ditt första alternativ står du i Reserv på det och är Antagen på den andra och då tar man bort alla de lägre prioriterade alternativen.

    T.ex. kan ditt Antagningsbesked se ut så här:

    Altarnativ nr.1 - ANTAGEN

    Alternativ nr.2 - Prövas ej

    Alternativ nr.3 - Prövas ej

    och så vidare "prövas ej" på alla de övriga alternativen.

    Eller så här:

    Alternativ nr.1 - Reserv

    Alternativ nr. 2 - Reserv

    Alternativ nr. 3 - Reserv

    Alternativ nr.4 - ANTAGEN

    Alternativ nr.5 - Prövas ej

    Altenativ nr.6 -Prövas ej

    Man blir ANTAGEN till ett alternativ och tackar man Nej till sin utbildningsplats, har man i så fall ingen plats. Vi rekommenderar inte att tacka Nej till en erbjuden gymnasieplats.

    Bästa hälsningar

    ANNA