Åse
    Jag har två utländska högskoleexamen, båda från Storbritannien. En kandidatexamen i pedagogik och en mastersexamen i utvecklingspsykologi. Jag vill nu bli specialpedagog, och inser att jag behöver en lärarexamen. Hur kan jag komplettera min kandidatexamen för att t ex bli förskolelärare?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Åse,

    jag rekommenderar att du tar kontakt med den högskoIa/universitet där du viII kompIettera din utbiIdning. Pga den "akademiska friheten" kan högskoIor/universitet göra egna bedömningar.

    Var utbiIdning tiII FörskoIeIärare finns i Sverige hittar man enkeIt på www.studera.nu

    HäIsningar

    MikaeI SYV