Linn

    Hejsan! Jag är så stressar över att jag har valt fel högskolan. Jag kom in i min "första val" GUL (jag ställde på fel ordning), men sen när antagning ör komplett då visste jag att igentligen kan man bara tacka NEJ så det är möjlig att man komma in i andra valen, det är MDH för mig. Men jag viste inte det, därför gjorde inte jag det. Jag hade mejlat syv i MDH och hon sa det enda jag kan är att anmäla mig til HT2017, så menar det att jag måste går om eller jag behöver bara studerar de ämnen som jag inte har studerat i GUL? eller om jag byter studieort så menar det att jag måste börjar från börja? Går det att byta studieort efter första termin är klart? eller måste jag läsa ett hel år sedan kanske jag kan fråga syv om ortbyte? Med vänligen Linn

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Om ledig plats finns på den orten dit du vill byta, kan de ta in dig när som om de bedömer att du har tillräckliga förkunskaper.

    Annars så söker du på nytt och när du får plats på rätt ort - ansöker du om Tillgodoräknande. Det betyder att dina tidigare kurser kan accepteras och du kan hoppa över en del av utbildningen ... Dvs hoppa fram i utb.!;)