Anna
    Hej! Jag undrar ifall offentlig förvaltning kandidatprogrammet i Göteborgs universitet ger en bred utbildning? Ifall det leder till fler jobb i arbetsmarknaden och inte en "flummig" utbildning. Dessutom kommer jag lägga till master.

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Kandidat i offentlig förvaltning är en bred utbildning. Om du lägger till master kan du specialisera dig genom masterprogrammet.

    Det tar (med master) fem år innan Du ska börja söka jobb. På den tiden kan mycket förändras och t o m nya yrken kan tillkomma...se exempel på ett nytt yrke Rehab.koordinator>>> och ännu fler yrken kan uppstå i framtiden som inte finns idag. Dessutom kan du kanske starta eget eller bli konsult, dvs din egen arbetsgivare.

    Studie- och yrkesvägledare