Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej Jenny

     om en ungdom vill söka om till åk1 på gymnasiet, då söker hen på samma sätt som när hen sökte förut; Hen behöver få in sin ansökan in i Antagningssystemet - via Gymnasieantagningen. Inloggningsuppgifter för att kunna på gymnasieantagnings-hemsidan göra ansökan kan hen få från Antagningskansliet.
    Om man inte vet hur man kommer i kontakt med antagningskansliet, kan du hitta kontaktuppgifter på www.antagningskanslier.se - välja rätt kommun och få fram tel.nr och E-post adress.
    Till åk1 på gymnasiet får man söka t o m det året man fyller 19 år; med undantag av att om man Redan har läst 3 år på ett nationellt gymnasieprogram - då kan man inte komma in i åk1, på nytt.

    Vänliga hälsningar

    Peter syv