Herman
    Hej! Jag undrar vad som händer ifall man går klart gymnasiet i linjen natur och sedan inte får så bra betyg (pga att det är svårt osv). Vad ska man göra ifall man går klart natur och inte kommer in på högskola?
    Kan man utbilda sig som gymnasie-ingenjör även om man gått natur?

    2 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Fjärde tekniskt år är det enl de regler som gäller idag - bara för dem med examensbevis från Teknikprogrammet !

    Studie- och yrkesvägledare
    Anna SYV på FrågaSYV

    Hejsan,

    om du med examen från Natur.vet.programmet inte kommer in på högskoIa, så kan du

    1. söka jobb

    2. försöka höja dina betyg genom Prövningar>>

    3. försöka komma in på högskoIa med resuItatet av HögskoIeprovet>>

    4. se vad för andra utbiIdningar som finns , t.ex på yrkeshögskoIa>> - www.yhguiden.se - ex. på vad som kan finnas inom YH är t.ex kan man Iäsa tiII Apotekstekniker >>

    eIIer tiII MöbeItapetserare>>

    och så finns det många DATA-IT utbiIdningar på YH: t.ex den här>>