Emil
    Hej jag går industritekniska och ska börja 2an till hösten. Är inte helt nöjd med mitt val men vill inte heller byta linje. Vill helst bli So lärare i framtiden. Kan tänka mig att jobba inom industri ett tag men vill sedan studera vidare till so lärare. Ska läsa svenska 2, 3 och även engelska 6 i gymnasiet som jag valt som indviduellt val. Hur ska jag gå tillväga efter gymnasiet om jag vill läsa till lärare?

    1 Svar

    Melina SYV på Framtidsskolan

    Hej Emil!

    Vad roligt att du har en plan och vill undervisa i SO.
    För att bli behörig och ha möjlighet att kunna söka utbildningen behöver du ha grundläggande behörighet samt ha läst,
    Samhällskunskap 1b/1a1 och 1a2, matemativ 2a,2b,2c.

    Hälsningar
    Melina, SYV