Adde
    Hej!

    Har tänkt studera i London terminen som kommer, skolan jag tänkt gå kräver "A-level equivalence, in English at school, or passing an IELTS exam at level"

    Om jag uppfattar det rätt, så behöver jag ha godkänd gymnasieutbildning inom Engelska. Är det Engelska 6/7 som gäller för att jag ska kunna "visa upp" mitt betyg och därmed slippa genomföra ett IELTS prov?

    Tack på förhand! :)

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Adde,

    vad skola ditt du vill söka menar med "A-level equivalence" menar är det bäst du frågar dem; för det är deras krav - så de borde kunna svara på vad de kräver att du ska visa upp.

    Det som är (som mest) möjligt att uppnå inom "gymnasieengelska" i Sverige är A-betyg i Engelska 7 kursen. Eng 7 är högsta (svåraste) gymnasial kurs i engelska och högsta betyget man kan få är A. Så, om du får A-betyg i Engelska 7 kan du inte göra ngt. mer (inom studier i engelska på gymnasienivå i Sverige).

    Bästa hälsningar

    ANNA

    Tips; kika på www.antagning.se/sv/Det-har-galler-for-dig-som-gatt/International-Baccalaureate
    i tabellen som visar "motsvarande kurser" inom IB-programmet och svenska gymnasiala kurser ser vi bl a

    dvs IB-kurs "English A" motsvarar den svenska kursen Engelska 7.
    Det kan då mycket väl vara så att de vill se att du har betyg i Engelska 7. Om godkänt betyg /E-betyg/ räcker, vet jag inte.
    Försök få så högt betyg i Engelska 7 som du kan få, är mitt råd.