Anna

    Hejsan jag har sökt till tandsköterska utbildningen både på folkuniversitetet i Uppsala och YH TUC i Stockholm. Jag har gått undersköterska utbildning och tog examen på yrkesgymnasiet 2018 fick 2500 gymnasiepoäng, alla betyg godkänt, läst Svenska 2, Engelska 6 men har endast matte 1. Jag har även ett år arbetserfarenheter inom vård och omsorg. Jag väntar på besked men undrar hur stor chans är det att jag kommer bli antagen till utbildningen?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Anna,
    tandsköterska är i Sverige ett mycket populärt yrke och det är inte ovanligt med t.ex 20 behöriga sökande på varje plats på yh-tandsköterska. Med det sagt, så kan jag inte säga att chansen för dig är liten. Ingen som ej direkt jobbar med antagning till yrkeshögskola, kan egentligen säga så mycket om dina chanser att komma in. Vi håller tummarna!
    Vänligen
    Julia